Connect with us

Članci

Najbolji filmovi koji se odigravaju u New Yorku

Mi volimo filmove, a volimo i New York. Stoga je kombiniranje ovih dvaju elemenata za nas više nego zanimljiva tema. Ovu (ne samo) putničku legendu pokušat ćemo predstaviti na drugačiji način. Odabrali smo 12 popularnih djela filmske industrije koja ti mogu pomoći u planiranju putovanja u SAD. Nadamo se da će ovaj članak biti dovoljno motivirajući, a i ti ćeš napraviti svoj itinerar na temelju filmova iz New Yorka.

New York, volim te

Ne trebamo raspravljati o tome je li originalno započeti popis s ovim filmom. Međutim, vjerojatno ćemo se složiti da, kada se radi o filmovima o New Yorku, a znaš i one koji su na granici komercijalnosti, kao i one koji su isključivo komercijalni, ovog ćeš se sjetiti među prvima. Osim što će ti očima jedanaest redatelja ponuditi jedanaest pogleda na temu ljubavi, provest će te kroz različite dijelove New Yorka. Najpoznatija mjesta na kojima je film sniman uključuju Petu aveniju, hotel Dakota, Central Park, Tavern on the Green…

Doručak kod Tiffanyja

Željeli bismo izjaviti da ne postoji čovjek koji ne bi pogledao ovaj filmski klasik. No mislimo da je realno ustvrditi da su vjerojatno svi čuli za ovaj film. Možda si jedna od putnica koje odlaze u New York u šoping i doživjela si elegantan doručak ispred zlatarnice u 57. ulici, flertujući s dijamantom u izlogu između gutljaja kave. Možda si nekada osjećao da božanska Holly Golightly stoji kraj tebe ispred knjižnice New York Public Library. A možda si „samo“ obožavatelj Audrey Hepburn. U svakom slučaju, fraza „doručak kod Tiffanyja“ više nije samo naslov filma. I to zahvaljujući kafiću nazvanom Blue Box Café, koji je otvoren upravo kako bi takav legendarni doručak postao stvarnost i to ne samo ispred izloga, nego i u plavim foteljama.

Joker

Stepenice u njujorškom Bronxu, koje su se pojavile u uspješnom filmu „Joker“ (2019.), od premijere filma postale su turistička atrakcija. Stanovnici te četvrti tako se svakodnevno moraju nositi s velikim priljevom turista koji pokušavaju oponašati filmsku scenu ili se tamo samo fotografiraju. Neki čak dolaze u kostimima na mjesto između dviju zgrada na aveniji Shakespeare.

Priča o bankrotiranom komičaru Arthuru Flecku (Joaquin Phoenix) odigrava se na tankoj liniji između stvarnosti i ludila. Jednog dana, u svom klaunskom odijelu, Arthur luta ulicama Gotham Cityja u New Yorku i zapliće se u sukob s brutalnim lopovima. To nepovratno pokreće spiralu događaja koji dosežu prijeteće razmjere. Napušteni Fleck pada u ludilo i postupno se pretvara u zločinca, koji svijet zna kao Jokera.

Kum

Jedno od rijetkih mjesta u New Yorku koje još uvijek možeš pronaći i usporediti s filmom je, na primjer, rezidencija Corleone na aveniji Longfellow na otoku Staten. Ondje se odvija scena vjenčanja. Ili, prisjetimo se scene u kojoj se Luca Brasi (Lenny Montana) susreće sa Sollozzom (Al Lettieri). Taj je dio snimljen u hotelu Edison, koji radi i dandanas. Sjećaš li se? Sollozzo tada ubije Brasija, a mi naivno mislimo da se to dogodilo u restoranu istog hotela kako bi snimanje bilo lakše, ali nije! Filmska ekipa preselila se u hotel St. George u Brooklynu.

Sam u kući

Ovaj film doživljavamo više kao povratak u djetinjstvo, povezujemo ga s mirisom Božića i okusom kolača, no sada ga želimo analizirati iz putničke perspektive. Naravno, mislimo na drugi film iz serijala, koji se zove „Izgubljeni u New Yorku“. Panorama grada ponudit će nam se odmah na početku, kroz prozore same zračne luke, ali odatle krećemo malo dalje. Na TV ekranu vidjet ćeš klasiku kao što je most Queensboro, Kip slobode, hotel Plaza, Central Park, trg Times Square, Rockefellerov centar, a ugledat ćeš čak i Svjetski trgovački centar devet godina prije 11. rujna 2001. Da bi preuzeo ulogu turista, sjeti se kako Kevin fotografira Radio City Music Hall. Neke lokacije iz filma ubrajaju se u one kojih se ne sjetimo na prvu kada razmišljamo o atrakcijama New Yorka, primjerice Fulton Fish Market, Empire Diner ili Carnegie Hall.

Vuk s Wall Streeta

Nakon filmova koji nam pokazuju mlađe lice New Yorka, pogledajmo nešto iz 21. stoljeća: „Vuka s Wall Streeta“. Ondje gdje 26-godišnji Jordan Belfort (Leonardo DiCaprio) odluči ispuniti svoj san, započinje naše filmsko putovanje po New Yorku, na Wall Streetu. Prateći njegove snove, posjećujemo legendarnu zgradu Equitable Life na Broadwayu. Kao i na nekim drugim lokacijama koje se pojavljuju u ovom filmu, redatelji su dali prednost „izgledu“, a ne „istini“. Suprotno onome što scenarij tvrdi, Louis F. Rothschild i njegov partner započeli su raditi u drugoj zgradi na Broadwayu. Međutim, zgrada Equitable Life vjerojatno je bila bolja za film.

Slično je i s restoranom u kojemu Belfort ruča sa šefom (znaš, lupanje po prsima). Izgleda kao Windows on the World u Svjetskom trgovačkom centru, a zapravo su ručali u restoranu na 41. katu nebodera na Petoj aveniji 666. Slučajno se radi o zgradi u kojoj je Rothschild radio.

U filmu će se pojaviti još jedan restoran, Kacandes Diner, ali ako planiraš ondje večerati, potraži Shalimar Diner.

Seks i grad

Nadamo se da se tvoj svijet neće srušiti kad ti otkrijemo da je adresa Istočna ulica 73, na kojoj živi Carrie Bradshaw, izmišljena. Ali nemoj biti očajna, i dalje možeš posjetiti njezinu kuću, samo u navigaciju ukucaj Perry Street 66 u Greenwich Villageu. Međutim, ne možemo zaboraviti stan s kojim je gospodin Pravi iznenadio prekrasnu junakinju priče, gnijezdo ljubavi nasuprot Muzeju umjetnosti Metropolitan. Interijer koji ćeš vidjeti u filmu posuđen je iz posve druge kuće. Muzej suvremene umjetnosti također ima važnu ulogu, jer je povezan s trenutkom kada Carrie obavijesti svoje dvije prijateljice da se zaručila. Scena je snimana u restoranu Modern, koji se nalazi u zgradi muzeja.

I dok „Seks i grad“ nije popularan među intelektualcima i umjetnicima, predstavit ćemo još jedno mjesto koje je mjesto mudrosti i književne umjetnosti, a također ima i važnu ulogu u filmu, New York Public Library. Ova je knjižnica prema Carrie idealno mjesto za vjenčanje.

Vjerojatno bismo povrijedili obožavatelje ove romantične komedije kad ne bismo spomenuli barem jedan dućan. Dakle, evo: Diane Von Furstenberg, Zapadna 14. ulica 440.

Istjerivači duhova

Jesi li i ti jedan od onih koji, kad netko spomene naslov filma „Istjerivači duhova“, odmah počnu pjevati soundtrack Raya Parkera mlađeg? Pa, nakon ovog članka, možda ćeš se sjetiti i New Yorka. A tko bi i pomislio da ovaj film ima nešto zajedničko sa „Seksom i gradom“? Sjećaš li se iz opisa tog filma koje bi mjesto Carrie Bradshaw odabrala za vjenčanje? Da, New York Public Library, a ova prekrasna građevina pojavljuje se i u „Istjerivačima duhova“. Na svom ekranu vidjet ćeš i Manhattan City Bank.

Vrag nosi Pradu

Moda je neodvojivi dio New Yorka. No svijet mode također je o hrabrosti i eksperimentiranju. Stoga, hrabro i bez obzira na to što imaš na sebi, uđi u svijet Andree Sachs (Anne Hathaway) i Mirande Priestly (Meryl Streep), krećemo u New York (kakvo iznenađenje, zar ne?). Zaustavimo se ispred hotela The St Regis u blizini Muzeja moderne umjetnosti i šest minuta od Central Parka. Njegov je predsjednički apartman korišten za scenu „u Parizu“, kada Andrea Sachs vidi Mirandu Priestly bez šminke. Hotelski bar također je dobio svoju ulogu: u njemu Christian (Simon Baker) glavnoj junakinji filma daje tajni rukopis sedmog dijela Harryja Pottera.

Možda ti još nije zapelo za oko koja su ekskluzivna mjesta muzeji u New Yorku. Kao i u mnogim stavkama ovog članka, i ovdje ih moramo spomenuti. Redatelj filma koristio je American Museum of Natural History za zabavu društva Runway.

Ako u priču želiš ući kroz želudac, preporučujemo, na primjer, restoran Bubby’s. Osim što si u mislima na proslavi Andrejinog novog posla, možeš pojesti i neku tradicionalnu američku hranu.

Sjećaš li se kad se u filmu pojavi Times Square? Mi ćemo ti pomoći: kada uragan bjesni na Floridi, a Andrea pokušava dobiti kartu za let Miami – New York.

King Kong

Iako je sve počelo na otoku Skull, suština priče vezana je za New York. Kada na Broadway dovedu gorilu kao atrakciju za građane New Yorka, gradski život počinje biti u opasnosti.

Film je također sniman u Hollywoodu i Los Angelesu, a što se njujorških lokacija tiče, treba istaknuti Empire State Building. Možda te zaintrigiralo zbog čega smo odabrali verziju iz 1933. Željeli smo, naime, otkriti jednu zanimljivost za koju možda dosad nisi čuo. U vrijeme produkcije filma ova je zgrada nosila titulu najviše zgrade na svijetu poražena je tek nakon 40 godina.

Taksist

Bila bi fora kad bismo ti rekli da uzmeš taksi kako bi posjetio mjesta iz filma „Taksist“. Šala i nije nešto, ali je istinita. Na primjer, ako kažeš taksistu da te vozi do hotela Olcott, možda ćeš se osjećati kao klijent glavnog junaka Travisa. Ne propusti Columbus Circle u Central Parku, Treću aveniju ili kazalište Variety. Ako planiraš posjetiti kino Show & Tell u 47. ulici s istim ciljem kao i Travis, moramo te razočarati, ova institucija čudne umjetnosti više ne radi.

Kad posjetiš New York, zasigurno ćeš se prošetati Broadwayem, a onda se sjeti scene koju smo odabrali kao video.

Veliki Gatsby

Ovu duboku priču ostavili smo za kraj zato što smo ovaj popis filmova željeli završiti s nečim posebnim.

Priča se događa 1922. u New Yorku. Gatsby i ostali junaci priče žive u imaginarnim dijelovima East Egga i West Egga (Long Island). Autor romana Fitzgerald vjerojatno je bio inspiriran kvartom Great Neck ili Westport u Connecticutu, u kojem je neko vrijeme i sam živio.

Pa, vjerojatno se nećemo vratiti do 1922. godine, a pravo party-raspoloženje dvadesetih godina dvadesetog stoljeća, koje film iz 2013. predstavlja vrlo primamljivo, moramo umjetno stvoriti… I sada bi trebao slijediti dio u kojem predlažemo mjesta na kojima u New Yorku možeš doživjeti nešto slično. Ali postoji jedan veliki problem. Australski redatelj Baz Luhrman po svom je običaju i ovaj film snimio u svojoj rodnoj Australiji.

U svakom slučaju, kroz priču o velikom Gatsbyju pozivamo te u vječni grad, koji je živahan i danju i noću, a koji je stvoren da ispuni snove, jednostavno u New York.